niedziela, 12 października 2014

Podróże z Platonem

 

Filozofia na walizkach

Robert Rowland Smith

 

 Cóż to takiego ??
Jest to książka, którą mój tata zaproponował mi do przeczytania. 
Pewnie jak zobaczyliście okładkę od razu się zniechęciliście. 
Ale spokojnie :)
Nie trzeba jej całej czytać :D
Ja wybrałam następujące rozdziały (jak na razie ): 
- "Romeo i Julia, czyli zaliczamy pierwszy pocałunek",
- "Ten pierwszy raz, czyli tracimy dziewictwo".
Tematy mogą się wydawać dziwne i żenujące, ale podczas ich czytania uśmiałam się jak przy najlepszej komedii. Z początku książka może wydawać się nieco feministyczna, lecz trzeba zauważyć, iż autor  jest zdecydowanie płci męskiej (co wyklucza możliwość bycia feministą* [podobno]).
 Autor jest erudytą (człowiekiem wykształconym w wielu dziedzinach). W książce odnosi się nie tylko do filozofii, ale także fizjologi i religijności. Jest to bardzo zaskakujące połączenie. Cała książka ma postać eseju tak niekonwencjonalnego, wręcz zaskakującego. Jest na pewno dobrym przykładem jak powinno się pisać prace językowe. 
Możliwe, że to dzieło pozwoli wielu z nas urozmaicić nasze wypowiedzi i poszerzyć  obszar postrzegania świata.
Uważam, iż jest to idealna książka dla nastolatków. Jeżeli ktoś pragnąłby ją przeczytać oczywiście można do mnie napisać i ja chętnie pomogę w uzyskaniu egzemplarza tej książeczki.
Podaję wam również link do stronki z dokładniejszą recenzją :
http://sprawydomowe.blogspot.com/2012/08/podroze-z-platonem-filozofia-na.html.

Miłego czytania :)

*i tu popełniamy karygodny błąd !! W tych dwóch rozdziałach autor rzeczywiście odnosi się do kobiecości jako czegoś pięknego i chronionego. Należy jednak potwierdzić, iż nie wywyższa kobiet. Zachowuje bardziej neutralne stanowisko. 
http://puellanova.pl/feminista-czyli-kto-jestem-feminista-jestem-lanserem/
Jeśli kogoś ciekawi, czy mężczyzna też może być feministą powyżej podałam link do stronki, na której możecie dowiedzieć się jakie jest zdanie innych na ten temat :)

Xoxo Aga ;*

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz