niedziela, 11 stycznia 2015

My sami oceniamy kulturę

Dzieła kultowe

 Niektórzy słysząc te słowa myślą o ulubionym filmie, książce, sztuce, itd....
Dzieło kultowe może być wyjątkowe dla każdego w inny sposób.

Myślę, iż nie da się sprecyzować czym jest dzieło kultowe. Możliwe, że jest to poprostu jedna z bardziej znanych i lubianych pozycji sztuki. Jednakże, uważam, iż aby dostać takie miano powinna ona nieść w sobie jakieś wartości, nawoływać do śmiałych posunięć, wyzwalać w nas chęć zrobienia czegoś lub poprostu odkrycia w sobie pokładów głębokich emocji.

Oczywiście wiadomo, iż wraz z poznawaniem świata zmienia się nasz pogląd na świat. Dlatego pójdę za przykładem jednej z mych koleżanek i utworzę własną listę dzieł kultowych na obecną chwilę (wpis z taką lista i wieloma ciekawymi recenzjami możecie znaleźć na jednym z blogów zamieszczonych w mojej osobistej liście bogów i tu -> http://madeline-inspiration.blogspot.com/2014/12/dziea-kultowe.html#links).

1. Film animowany - Mustang z Dzikiej Doliny (2002)
2. Film fabularny - Kevin sam w domu (1990)

3. Film dokumentalny/biograficzny -Życie Jane (2010)
4. Piosenka - Sam Smith - I'm Not The Only One ( 2014 )


P.S. To jest tylko aktorka z teledysku - Dianna Agron
5. Album studyjny - SDM - Dla wszystkich starczy miejsca (1990)

  6. Książka - L. M. Montgomery - Ania z Zielonego Wzgórza (1908)


7. Obraz - Leonardo Da Vinci - Szkice koni

Zakończyłam moją listę. Najwyższy czas by ktoś inny podjął też takie wyzwanie ;)
Aga xoxo (dziś trochę inaczej)

1 komentarz:

  1. "Ania z Zielonego Wzgórza" na pewno jest kultowa - jak nie ona, to co? Czytałam kiedyś dawno i od dwóch lat zabieram się do ponownego przeczytania, ale na filmie się wychowałam (jeszcze na kasetach VHS :) ) Obejrzałam go ponownie - pochlipałam sobie i zakochałam się na nowo <3 (głównie w Gilbercie, ale nikt o tym nie musi wiedzieć ;) )

    OdpowiedzUsuń